dijous, 13 de juny del 2013

Picapoll del Pla de Bages


Un vi blanc jove amb una varietat autòctona de la zona


Collbaix Picapoll (Foto: Pep)
Ahir per sopar vaig obrir una ampolla de Collbaix Picapoll del 2012, un cupatge de Picapoll blanc i Macabeu de Collbaix Celler el Molí de la DO Pla de Bages, un celler que fa tota la seva producció ecològica. Fa forces dies que tinc l'ampolla i tenia moltes ganes de tastar-lo.

El vaig obrir mentre preparava el sopar,  farcellets de col amb verdures que es van acabar convertint amb un cus cus de verdures i unes mandonguilles de col, problemes técnics amb la col. Però això és una altra història.

El primer que em va sorprendre va ser el seu color groc, molt groc, potser massa i tot. A primer cop d'ull també em va semblar que potser tenia un puntet molt discret d'agulla. Quan, seguint les pautes del tast, el vaig ensumar ..... òspat! va ser com entrar a una nau plena de fruita madura a l'estiu a punt de fer-ne suc.

Per fi em vaig decidir a tastar-lo.... mmmm ... si he de definir la sensació que em va produïr en una sola paraula sens dubte "FRESCOR"
Però si em permeteu esplaiar-me també us el definiria com a: Intens, molt gustós, amb un gust que s'allarga i que retorna de forma diferent un cop te l'has empassat, però sobretot FRESC!!

Mentre preparava el sopar, en vaig anar fent glopets i encara el vaig trobar més gustós, potser perquè ha anat agafant temperatura, per pendre sol com a aperitiu ideal. 


Amb el sopar també va congeniar a la perfecció, la frescor del vi netejava l'intensitat del variat d'espècies tahi que vaig posar al cus cus i et preparava pel següent mos.


En resum un vi molt fresc amb un gust intens i llarg ideal per consumir a l'estiu sol com a aperitiu i per acompanyar gairebé qualsevol plat. Us animo a que el tasteu i comentem que us ha semblat.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada