dimecres, 12 de juny del 2013

El perquè del blog

   Per explicar les sensacions que em produeix tastar un vi, cervesa o licor


L'ombra de la degustació (Foto: Etiam)
La idea d'aquest blog em surgeix arran d'un nou projecte professional que vaig iniciar el passat mes de novembre i que em posa en contacte amb el món del vi, cerveses i licors catalans. Això fa que el meu interès per aquest món vagi en augment i em porta a tastar, primer per curiositat i ara per pur plaer, una gran varietat de productes. 

Molts dels tastos que faig els faig en companyia i això ha fet que m'adoni que un vi no produeix les mateixes sensacions a tothom. Per tant les sensacions i la percepció depenen de molts factors, però sobretot depenen de la persona i del moment del tast.

Poc a poc m'he anat introduint de forma amater en l'art del tast dels vins, no sé si dir-ho així "art". Però de la mateixa manera que fer un vi ho consider-ho un art, també puc considerar el seu tast com un art, també.

I ara pensareu, ostres un altre blog de tast de vins, on un "somelier" aficionat destriparà un vi. Res més lluny, la meva idea és intentar descriure les sensacions que em produeix un vi en el moment del seu consum, ja sigui un tast o maridat amb algun producte o plat. I sempre sota el punt de vista de consumidor i aficionat.

Una de les coses que també m'agradaria per aquest blog, és que fos un espai on tothom pogués expressar quines sensacions o percepció li ha produït un mateix vi i fos un lloc de dialeg i de posada en comú d'aquestes sensacions.

En cap moment pretenc fer pedagogia ni notes de tast de cap dels productes que comentaré, simplement compartiré el que m'ha transmés a mi el vi, qui diu vi, diu cervesa artesana i diu licor artesà.

Tampoc pretenc fer apologia del consum, tot el contrari penso que aquests productes, vins, caves, cerveses i licors, només se'n pot gaudir amb un consum responsable i moderat.

Aquí comença el meu blog, espero que us agradi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada